Falt av? Dette er GULL for treningsrutinene dine!

Lurer du på hva du skal gjøre hvis du mister en dag eller to mot målet?

Vil du ha hjelp til å komme deg raskere tilbake slik at du sparer deg for tid, frustrasjon og dårlig samvittighet? Da bør du følge med.

Vi har nok alle vært der innimellom, men den største forskjellen på de som når mål og de som faller helt av, er ofte pga en ting, og det er det jeg skal dele med deg i dette innlegget. Men først skal jeg fortelle deg hvordan jeg kom meg fra full trening og motivasjon i 3 uker, til å falle av i 3 uker, før jeg klarte å komme meg til en rutine jeg klarte å vedlikeholde.

Som de fleste andre nybegynnere, baserte jeg ofte om jeg skulle på trening i forhold til hvordan jeg følte meg når jeg hadde tenkt å trene. Som oftest var det rett etter skoletid, når hodet var kjørt, magen var sulten og energien var på det laveste, da kan du jo tenke deg hvilke valg jeg valgte når det gjaldt trening.

Ja du gjettet riktig, jeg gadd ikke.

Det var ikke før jeg begynte å planlegge for de utfordringene og unnskyldningene som stoppet meg at jeg begynte å få kontinuitet på trening. Jeg begynte å ta med mat etter skoletid for å få energi til trening, fylle på lagrene og gjøre det vanskelig for meg selv å si nei.

Dette hjalp meg med å trene oftere, prioritere treningen min fremfor å gå hjem å se sunset beach (for dere som husker den serien), å få gjort unna treningsoppgavene mine slik at ikke samvittigheten og frustrasjon tok meg.

Og det er nemlig det som er nøkkelen, planlegge for utfordringene som oppstår på veien , slik at de ikke stopper deg neste gang.

Enten du spiser for dårlig fordi du ikke har sunne nok alternativer i kjøleskapet,

Eller du ikke får trent, for du glemte å sette av tid til det,

Eller å komme deg tilbake til trening, når du faller av.

Utfordringer vil komme uansett hva du gjør, jobber med. Men det viktige er da at vi ikke gi opp å synes synd på oss selv, men finner en løsning slik at vi ikke må stange i samme vegg neste gang.

 Og tilbake til den største forskjellen mellom de som når mål og de som ikke gjør det, så handler det ikke om hvor god form de klarer å bli i, men hvor raskt de klarer å hoppe tilbake når de faller av. For for mange av oss så gir vi helt opp når vi ikke får til noe vi prøver på på første forsøk.

Am I right? :P

Men det er her vi ikke må gi opp, men heller lete etter neste mulighet for å komme oss tilbake, ta med oss erfaringen over hva som ikke fungerte og prøve igjen.

Jeg vet det høres enkelt ut, men prøv selv og la meg høre hva du synes.

 

xoxo Monika

Vil du ha mer hjelp med å få i gang treningsrutinene, kan du prøve ut vår superpopulære rutine- kalender.

Linken finner du her: her

 

Close

50% FERDIG

Legg inn navn og epost så sender jeg deg accountability- kalenderen!

Ved å legge inn navn og e-post samtykker du i å motta e-post fra Yteevne med inspirasjon og tips om hvordan du kan lykkes med treningen din ukentlig. Du kan melde deg av når du vil ved å trykke unsubscribe.